طلاق غیابی توسط وکیل پایه یک دادگستری

طلاق غیابی توسط وکیل پایه یک دادگستری

طلاق غیابی توسط وکیل پایه یک دادگستری

منظور از طلاق غیابی چیست؟

در مسیر زندگی مشترک، طلاق آخرین راه برای رهایی زوجین از زندگی پر‌مشقت خود بوده و با توجه به شرایط ممکن است طلاق از نوع غیابی یا توافقی باشد. منظور از طلاق غیابی طلاقی است که زوج یا زوجه در زمان دادرسی در دادگاه حضور ندارد. بنابراین در صورتی که وکیل یا نماینده یکی از زوجین به صورت کتبی از وی دفاع نکرده باشد، دادگاه می تواند حکم غیابی خود را صادر نماید. علاوه بر این، در شرایطی که ابلاغ دادگاه، ابلاغ واقعی نباشد نیز، طلاق از نوع غیابی می باشد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

درخواست طلاق غیابی می تواند هم از سوی مرد و هم از سوی زن به دادگاه ارائه شود. مرد در هر شرایطی می تواند همسر خود را طلاق داده و نیازی به رضایت وی در این امر ندارد. البته عدم نیاز به رضایت زوجه به معنای زیر پا گذاشتن حقوق قانونی وی نخواهد بود. به عبارت دیگر، پس از طلاق، مرد مکلف است تا تمامی حقوق همسر خود از قبیل مهریه و همچنین نفقه فرزندان را به طور کامل پرداخت نماید. در مقابل، زن تنها در صورت رضایت همسر می تواند از وی طلاق بگیرد؛ مگر اینکه با دلایل محکمه پسند و قانونی به دادگاه مراجعه نموده و نسبت به درخواست طلاق غیابی توسط وکیل پایه یک دادگستری اقدام نماید. در این شرایط، دادگاه با بررسی شرایط و با وجودِ غیاب زوج، نسبت به اجرای حکم طلاق اقدام می نماید.

 

شرایط لازم برای طلاق غیابی

همانطور که گفته شد، طلاق غیابی از سوی مرد شرایط خاصی ندارد. در مقابل، زن برای درخواست طلاق غیابی توسط وکیل پایه یک دادگستری باید شرایط لازم را داشته باشد. زن با ارائه دلایل قانونی، دیگر نیازی به رضایت همسر خود نداشته و به راحتی می تواند از وی جدا شود. یکی از این شرایط، عسر و حرج و سختی غیرمتعارف در زندگی زن است. عوامل متعددی باعث ایجاد این مشکلات در زندگی زوجه شده که از جمله ی آن می توان به اعتیاد زوج، ضرب و شتم زوجه، ترک زندگی مشترک توسط زوج و بیماری صعب العلاج وی اشاره کرد.

علاوه بر این، اگر مرد به مدت 4 سال غایب بوده و زن اطلاعی از مکان وی نداشته باشد، می تواند نسبت به درخواست طلاق غیابی اقدام نماید. علاوه براین، عدم پرداخت نفقه از سوی شوهر به مدت 6 ماه، می تواند مجوزی برای طلاق غیابی زن از همسر خود باشد. البته در این شرایط، زن ابتدا به دادگاه مراجعه نموده و از دادگاه می خواهد تا نفقه وی را از زوج مطالبه نماید. در صورت عدم پرداخت نفقه از سوی مرد، زن می تواند با ارائه مدارک برای طلاق غیابی، از همسر خود جدا شود.

 

 

طلاق غیابی

 

وکیل کاربلد برای طلاق غیابی

بدون تردید، درخواست طلاق غیابی توسط وکیل پایه یک دادگستری بسیار راحت تر از ارائه درخواست توسط خود شخص می باشد. وکلای باتجربه و ماهر با دانش و آگاهی کافی که در این زمینه دارند، پرونده شما را در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه رسانده و حکم طلاق غیابی را از دادگاه می گیرند. وکیل کاربلد در زمینه طلاق غیابی با تمامی مراحل طلاق و مدارک لازم آن آشنا بوده و به موکل خود در این مسیر کمک می کند. علاوه بر این، به کمک وکلا و مشاوران حقوقی می توان از هزینه های اضافی و رفت و آمدهای غیرضروری به دادگاه جلوگیری نمود. برای بهره مندی از راهنمایی های مشاوران موسسه حقوقی وکلای تلفنی از طریق مشاوره حقوقی  با ما در ارتباط باشید.

 

حق الوکاله وکیل برای طلاق غیابی

در مسیر درخواست طلاق غیابی توسط وکیل پایه یک دادگستری پرداخت هزینه های مربوطه بر عهده متقاضی می باشد. اگر متقاضی از یک وکیل برای طلاق غیابی خود استفاده کند، باید حق الوکاله وکیل را نیز پرداخت کند. این حق الوکاله با توجه به اعتبار و شهرت وکیل و موسسه حقوقی و منطقه مورد نظر متفاوت خواهد بود و نرخ مشخصی ندارد. با این وجود، این مبلغ از 5 تا 20 میلیون تومان می تواند متغیر باشد.

 

طلاق چیست؟
حق الوکاله وکیل طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده
نگارش دادخواست طلاق 
درباره ما 

 

 

بعلاوه، باید به حق الوکاله وکیل، هزینه های دیگری را نیز افزود. هزینه طلاق غیابی شامل هزینه های مربوط به دادرسی دادگاه می باشد. این هزینه سالانه تغییر کرده اما مبلغی حدود 200 هزار تومان می باشد. پس از آن، هزینه های مربوط به مراحل مشاوره در طلاق را نیز باید به این لیست اضافه کرد. معمولا پنج جلسه مشاوره برای زوجین نیاز بوده و هزینه تمام شده این جلسات برای هر یک از زوجین مبلغی حدود 260 هزار تومان و در مجموع 520 هزار تومان است. هزینه داوری در طلاق نیز، هزینه دیگری است که باید در مسیر طلاق غیابی پرداخت شود. البته در اکثر موارد، وکیل مورد نظر تمامی این هزینه ها را از حق الوکاله خود پرداخت می نماید؛ اما اگر در قرارداد، پرداخت این هزینه ها ذکر نشده باشد، متقاضی خود مکلف به پرداخت آنهاست. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید سوالات خود را از طریق  مشاوره حقوقی تلفنی مطرح کرده و پاسخ آن را از مشاوران ما بخواهید.

 

 

حق الوکاله وکیل برای طلاق غیابی

 

طلاق غیابی چه مدت طول می کشد؟

مدت زمانی که طول می کشد تا درخواست طلاق غیابی توسط وکیل پایه یک دادگستری به نتیجه برسد، دقیقا مشخص نیست. گاهی ممکن است شرایطی مانند عدم مراجعه به موقع به مشاوره پیش از طلاق یا آماده‌سازی نتایج آزمایش عدم بارداری به طول انجامد و همین امر باعث ایجاد وقفه ای در مسیر طلاق غیابی شود. دلایل مورد نظر برای طلاق غیابی نیز در مدت زمان آن موثر خواهند بود. در بهترین شرایط و با مهیا بودن تمامی مدارک، ممکن است این روند در مدت یک یا دو ماه به پایان برسد. البته پرونده هایی نیز وجود داشته اند که پس از یک سال به نتیجه رسیده اند. شما به کمک یک وکیل مجرب می توانید این مدت زمان را کاهش دهید. به همین منظور، از طریق  مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان  با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.