اثبات زنای محصنه از طریق ازمایش دی ان ای

اثبات زنای محصنه از طریق ازمایش دی ان ای

اثبات زنای محصنه از طریق ازمایش دی ان ای

زنای محصنه از جمله مواردی است که در قانون مجازات سختی برای آن تعیین شده است و از این رو شرایط اثبات سختی دارد. از آنجا که یکی از مهمترین کارها، ارائه مدارک معتبر و قابل استناد به دادگاه است، استفاده از تست دی ان ای یکی از اولین راهکارهایی است که به فکر هرکسی ممکن است برسد. همانطور که در ادامه خواهیم دید، نظر قاضی در مورد پرونده بسیار مهم بوده و باید بتوان تا جای ممکن دلایل مناسبی را برای ایجاد یک شکواییه زنای محصنه به دادگاه ارائه کرد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از زنای محصنه چیست؟

به رابطه جنسی بین زن و مرد که خارج از چهارچوب خانواده، قوانین کشوری و شرع رخ داده باشد، زنا گفته می‌شود. از آنجا که اگر بین این دو نفر، رابطه زوجیت برقرار نباشد، فعل حرام اتفاق افتاده و مطابق قانون جرم محسوب شده و مستحق مجازات است. زنا تعاریف مختلفی داشته که یکی از مهمترین آن‌ها،‌ زنای محصن و زنای محصنه است.

زنای محصن به معنای آن است که مردی متاهل که همسری دائمی داشته و می‌توانسته در صورت نیاز با او رابطه جنسی برقرار کند اما با این حال به زنا تن داده و با فرد دیگری رابطه برقرار کرده است. زنای محصن نیز مشابه همین موضوع و برای خانم است. یعنی زنی متاهل که امکان نزدیکی با همسر دائمی خود را دارد ولی با اینحال با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار می‌کند. در این حالت به دلیل اینکه این نوع رابطه باعث تضعیف بنیان‌های خانواده شده و قبح بالاتری دارد، مزاجات آن نیز بیشتر خواهد بود.

برای اثبات زنای محصنه چه باید کرد؟

زنا یکی از جرائم مستوجب حد است و مجازاتی مشخص دارد. با وجود اینکه زنا تعاریف و شرایط مختلفی دارد، راه‌های اثبات آن‌ها یکی است. شیوه‌های اثبات زنا، از آنجا که به حیثیت و آبروی افراد مربوط می‌شود بسیار سخت است و در کل به سه روش اصلی تقسیم می‌گردد.

اولین روش، اقرار است، یعنی خود زانی یا زانیه اعتراف کند که اقدام به زنا کرده است. با اقرار یکی از این افراد نیز، این جرم تایید می‌شود. برای قبول شدن شرایط اقرار، باید سه  شرط رعایت شود. اول اینکه فرد اعتراف کننده به زنا عاقل و بالغ باشد و با اراده خودش اقرار به زنا کند و در اینکار اختیار داشته باشد. دوم اینکه فرد اقرار کننده باید چهار مرتبه اقرار خود را تکرار کند. اقرار کمتر از این تعداد موجب اثبات گناه نیست. در آخر اینکه این اقرار باید در نزد قاضی انجام گرفته باشد و در زند سایر افراد اعتباری ندارد.

 

اثبات زنای محصنه

دومین روش، شهادت افراد به انجام گرفتن زنا است. قانون مجازات اسلامی برای شهادت شهود جهت این جرم بزرگ، شرایط بخصوصی را در نظر دارد. در یکی از حالت‌‌های زیر، شهادت قابل استناد است: ۱) چهار مرد عادل که هم زمان در صحنه حضور داشته و انجام زنا را دیده باشند. ۲) سه مرد و دو زن که همزمان در صحنه حضور داشته باشند و انجام زنا را دیده باشند. نکته‌ای که وجود دارد این است که تنها بودن آن‌ها در محل ملاک نیست و باید وارد شدن آلت مرد به آلت تناسلی یا مقعد زن را دیده باشند.

آخرین روش، علم قاضی است که بر تمام روش‌های گفته شده ارجحیت دارد. در این روش، اگر با استفاده از نشانه‌ها، مدارک و مواردی اینچنینی، مانند عکس و فیلم و ...، برای قاضی محرز شود که عمل زنا رخ داده است، می‌تواند حکم مجازات در خصوص جرم زنا را صادر کند.

مجازات زنای محصنه در قانون

در صورتی که جرم زنای محصن تایید شود و دادگاه رای نهایی را صادر کند،‌ برای هر یک از طرفین که در دسته بندی زنای محصنه قرار داشته باشد،‌مجازاتی برابر با شرایط زیر را دریافت خواهد کرد:

  • مجازات برای زنی که مرتکب به جرم زنا شده برابر است با: ۱۰۰ ضربه شلاق، سنگسار، اعدام
  • مجازات برای مردی که مرتکب جرم زنای شده برابر است با: ۱۰۰ ضربه شلاق، سنگسار، تبعید از محل سکونت به مدت یکسال و تراشیدن سر

بسته به نظر دادگاه، شرایط مشخص شده و روش اثبات جرم، نوع مجازات نیز متغیر بوده و ممکن است یکی از موارد ذکر شده در بالا باشد و در این خصوص تنها رای دادگاه است که تعیین کننده نوع مجازات خواهد بود.

 

زنای محصنه

مرجع صالح برای رسیدگی به زنای محصنه

یک مرجع و دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده زنای محصن بر اساس قانون و ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه کیفری یک می‌باشد اما از طرفی به واسطه ماده ۳۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری و با توجه به صلاحیت محلی، متهم در دادگاهی محاکمه می‌شود که جرم در حوزه آن واقع شده است. پس در نهایت می‌توان اینگونه گفت که مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده جرم زنا،‌ دادگاهی است که جرم زنا در حوزه قضایی آن تحقق یافته است.

اثبات زنای محصنه با تست DNA

به طور خلاصه، در صورتی که بر اساس آزمایشات ژنتیک و تست  DNA مشخص شود فرزند متعلق به زوج نمی‌باشد،‌ زوج می‌تواند پیگیر نفی نسب باشد و در این مسیر قانونی پرونده خود را پیش ببرد و در صورتی که بخواهد،‌ طلاق بگیرد. ولی با انجام این آزمایش و طرح یک شکواییه زنا از طرف زوجه، سندیت نداشته و نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. برای اثبات اتهام زنا، نیاز به ادله‌ای دارد که آزمایش DNA جز آن دسته از مدارک نیست.

همانطور که در پرونده‌های مشابه ذکر می‌شود، صرف شکایت شاکی و آزمایش DNA نمی‌تواند موجب علم نوعی و متعارف قاضی و اثبات زنا گردد. در پاسخ به سوال اینکه آیا آزمایش DNA زنا را اثبات می‌کند یا خیر، مرسوم‌ترین جواب این است که اینگونه آزمایشات برای اثبات زنا حجت نیست و به طور کلی با انجام آزمایش مذکور و اقرار زن، زنای مرد ثابت نمی‌شود. آزمایش DNA وجود یک اتفاق نادرست را ثابت می‌کند،‌ ولی دلیلی بر اینکه روش و طریقه انتقال آن نیز حرام بوده را تعیین نمی‌کند.

 

ارتباط در واتس اپ

هزینه تست DNA برای اثبات زنای محصنه

انجام آزمایش DNA برا اثبات زنای محصن و یا اثبات نسب یا نفی آن از جمله اقداماتی است که فرد شاکی انجام می‌دهد. در این روش که در تمامی دنیا از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تایید رابطه پدر بیولوژیک و فرزند است، دارای دقت ۹۹.۹ درصد بوده و می‌تواند با درصد خطای بسیار کمی اعلام کند که آیا یک نفر با فرد دیگری رابطه برقرار کرده است یا خیر.

معمولا از آزمایش DNA برای تشخیص مجرم، جستجوی اعضای گمشده، تشخیص دوقلوهای همسان از هم دور افتاده، اثبات جابجایی نوزاد در بیمارستان و بهترین روش برای تشخیص اجساد در انواع تصادفات است. این آزمایش به طور خاص برای اثبات زنای محصنه، برای قراردادن در پرنده، جدای از پیش قضاوت‌های موجود درباره صحت اینجور آزمایشات،‌ قابل انجام است. ب توجه به تعرفه جدید سال 1401، هزینه این تست DNA برای هر نفر در حدود ۴۸۰ هزار تومان است که بسته به بیمه درمانی و نوع موسسه‌ای که به آن مراجعه می‌کنید، این رقم ممکن است متغیر باشد.

 

هزینه وکیل و مشاوره 
مشاوره حقوقی زنای ذهنی 
مشاوره حقوقی زنا 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


نظرات

مهدی مظفری اناری

زنای محصنه در فقه و قانون مجازات اسلامی به عنوان یکی از جرایم حدی مهم ‌ قابل توجه جرم انگاری گردیده است. در صورت اثبات این حرم با شهود، اقرار با علم قاضی، می توان مجازات هایی چون‌ رجم و شلاق در نظر گرفت


mohamad sheykhi

زنا یکی از جرائم مستوجب حد است و مجازاتی مشخص دارد. با وجود اینکه زنا تعاریف و شرایط مختلفی دارد، راه‌های اثبات آن‌ها یکی است. شیوه‌های اثبات زنا، از آنجا که به حیثیت و آبروی افراد مربوط می‌شود بسیار سخت است و در کل به سه روش اصلی تقسیم می‌گردد. اولین روش، اقرار است، یعنی خود زانی یا زانیه اعتراف کند که اقدام به زنا کرده است. با اقرار یکی از این افراد نیز، این جرم تایید می‌شود. برای قبول شدن شرایط اقرار، باید سه شرط رعایت شود. اول اینکه فرد اعتراف کننده به زنا عاقل و بالغ باشد و با اراده خودش اقرار به زنا کند و در اینکار اختیار داشته باشد. دوم اینکه فرد اقرار کننده باید چهار مرتبه اقرار خود را تکرار کند. اقرار کمتر از این تعداد موجب اثبات گناه نیست. در آخر اینکه این اقرار باید در نزد قاضی انجام گرفته باشد و در زند سایر افراد اعتباری ندارد.


علی محمدی

چند ماه قبل از طریق کارفرما با موسسه شما آشنا شدم. با آشنایی قبلی و رضایتی که بار قبل داشتم این بار در یک پرونده خانواده موسسه وکیل تلفنی به یکی از دوستان معرفی کردم واقعا منو روسفید کردید خیلی خوشحالم که روز به روز در حال پیشرفتید و فعالیت های مفیدتون در جهت حل مشکلات مردم گسترش میدید موفق و پرانرژی ادامه بدید


فاطمه عمادی

باسلام در مواردی که مردی ادعا دارد همسرش مرتکب زنای محصنه شده و فرزند منتسب به وی نیست اگر آزمایش DNA موجب یقین برای نوع دادگاه شود، مثلاً رابطه پدر و فرزندی را نفی کند می تواند اثبات کند که فرزند منسوب به شاکی (مرد مدعی زنا) نیست ولی این مهم را که نطفه به شکل حرام در شکل گرفته رااثبات نمی کند و ممکن است وطی به شبهه یا انتقال منی از طریق دیگر می باشد.


بهنام رحمانی فرد

باسلام رابطه جنسی بین زن و مرد که خارج از چهارچوب خانواده، قوانین کشوری و شرع رخ داده باشد، زنا گفته می‌شود. از آنجا که اگر بین این دو نفر، رابطه زوجیت برقرار نباشد، فعل حرام اتفاق افتاده و مطابق قانون جرم محسوب شده و مستحق مجازات است. زنا تعاریف مختلفی داشته که یکی از مهمترین آن‌ها،‌ زنای محصن و زنای محصنه است. زنای محصن به معنای آن است که مردی متاهل که همسری دائمی داشته و می‌توانسته در صورت نیاز با او رابطه جنسی برقرار کند اما با این حال به زنا تن داده و با فرد دیگری رابطه برقرار کرده است. زنای محصن نیز مشابه همین موضوع و برای خانم است. یعنی زنی متاهل که امکان نزدیکی با همسر دائمی خود را دارد ولی با اینحال با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار می‌کند. در این حالت به دلیل اینکه این نوع رابطه باعث تضعیف بنیان‌های خانواده شده و قبح بالاتری دارد، مزاجات آن نیز بیشتر خواهد بود.


بشیر علی پاریاد

سلام.طبق ماده ۲۲۵ قانون مجازات اسلامی:حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است، در صورت عدم امکان رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضائیه چنانچه جرم با بینه ثابت شود موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است. در غیر صورت صد ضربه شلاق است.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام زنای محصنه از جمله مواردی است که در قانون مجازات سختی برای آن تعیین شده است و از این رو شرایط اثبات سختی دارد. از آنجا که یکی از مهمترین کارها، ارائه مدارک معتبر و قابل استناد به دادگاه است، استفاده از تست دی ان ای یکی از اولین راهکارهایی است که به فکر هرکسی ممکن است برسد. همانطور که در ادامه خواهیم دید، نظر قاضی در مورد پرونده بسیار مهم بوده و باید بتوان تا جای ممکن دلایل مناسبی را برای ایجاد یک شکواییه زنای محصنه به دادگاه ارائه کرد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، زنا، یکی از جرائم مستوجب حد می باشد؛ یعنی از جمله جرایمی بوده که قانون گذار با توجه به قواعد شرعی آن را جرم انگاری کرده و مجازات آن نیز از کتاب آسمانی و منابع فقهی گرفته است. جرم زنا، زمانی واقع می شود که زن و مردی که با یکدیگر علقه زوجیت نداشته و نامحرم بوده، اقدام به برقراری رابطه جنسی نموده؛ طوری که آلت تناسلی مرد، تا ختنه گاه داخل در مقعد یا آلت تناسلی زن گردد. جرم زنا، دارای انواع مختلفی، از جمله، زنای به عنف، زنای با محارم، زنای محصنه و زنای غیر محصنه است و هر کدام از این انواع زنا، حکم مجازات جداگانه ای دارند. اما، می توان گفت، روش اثبات همه آن ها، یکسان می باشد. راه های اثبات زنا، شیوه های بسیار سختی بوده که برگرفته از شرع بوده و بدون وجود این راه ها، اثبات جرم زنا، غیر ممکن خواهد بود.اقرار، شهادت و علم قاضی از جمله راه های اثبات زنا هستند کاربرد علم قاضی در اثبات زنا، اینگونه می باشد که مثلا، اگر با استفاده از امارات، یعنی، نشانه هایی مثل فیلم رابطه جنسی یا عکس های موجود در پرونده یا هر طریق دیگری، برای قاضی، محرز شود که عمل زنا رخ داده است، می تواند، حکم مجازات، در خصوص زنا را صادر کند؛ چرا که علم قاضی، بر هر دلیلی، ارجح می باشد اما در خصوص آزمایش DNA باید گفت که استناد به آن چندان راهگشا نبوده و نمی تواند اثبات کننده زنا اعم از محصنه یا غیر محصنه باشد.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب اگر زنی مورد تجاوز قرار گیرد و شاهد موجود نیست در این صورت علم پزشکی ثابت می کند که او مورد تجاوز قرار گرفته است. در این زمینه بحثهای مفصلی در فقه مطرح است که ما در ذیل به پاره ای از آنها اشاره می کنیم. راه اثبات زنا از طریق شهادت چهار مرد عادل است که به نحو یکسان شهادت دهند که ما دیدیم که همانند دخول میل در مُکْحُلَة (سرمه دان) . این امر حاصل شده است پس شهادت غیر مسلمان کافی نیست و البته با اقرار خود زانی آن هم چهار مرتبه به شرط آن که این اقرار بدون جبر و اکراه باشد، زنا قابل اثبات است. در آیه 13 سوره نور در قضیه افک به این نحو بر دروغگویی اصحاب افک استدلال شده است که آنها چهار شاهد نیاوردند و معلوم است که شاهد نیاوردن دلیل بر برائت ظاهری می شود نه برائت واقعی یعنی ممکن است شخصی دیده باشد که دو نفر مشغول زنا هستند اما به جهاتی چون یک نفر است نباید شهادت دهد و لذا حتی اگر سه نفر هم شهادت دهند حد قذف و تهمت بر آنها جاری می شود و شلاق می خورند.


پروانه برغمدی

با سلام راه های اثبات زنا، در قانون مجازات اسلامی، اقرار، شهادت و علم قاضی هستند. اقرار باید، توسط زانی یا زانیه و 4 مرتبه، صورت گیرد. در خصوص شهادت، 4 مرد عاقل یا سه مرد و دو زن، باید، شهادت دهند که هم زمان، در صحنه بوده و دخول را دیده اند. علم قاضی، عبارت است از اینکه خود قاضی، از شواهد و قراین، پی به وقوع جرم زنا ببرد که علم قاضی، بالاترین دلیل می باشد.


مجید پریدست فومنی

با سلام در هیچ جامعه پذیرفته نیست که زن دادای همسر وبرعکس با دسترسی به همسر مرتکب رابطه جنسی با شخص ثالث شود ازآنجاییکه ارکان جامعه را خانواده تشکیل میدهد اگر دریک جامعه خانواده از حدودوعرف وشرع خارج شوند جامعه به انحطاط کشیده خواهد شد لذا در شرع و قوانین مجازات هم برای اثبات زنا محصنه هم برای مجازات آن تعیین تکلیف شده که در هیچ کدام تست DNA لحاظ نشده فلذا تست موصوف تنها در نفی نسب مورد نظر خواهد بود


مجید شیخی

رابطه جنسی بین زن و مرد که خارج از چهارچوب خانواده، قوانین کشوری و شرع رخ داده باشد، زنا گفته می‌شود. از آنجا که اگر بین این دو نفر، رابطه زوجیت برقرار نباشد، فعل حرام اتفاق افتاده و مطابق قانون جرم محسوب شده و مستحق مجازات است. زنا تعاریف مختلفی داشته که یکی از مهمترین آن‌ها،‌ زنای محصن و زنای محصنه است. زنای محصن به معنای آن است که مردی متاهل که همسری دائمی داشته و می‌توانسته در صورت نیاز با او رابطه جنسی برقرار کند اما با این حال به زنا تن داده و با فرد دیگری رابطه برقرار کرده است. زنای محصن نیز مشابه همین موضوع و برای خانم است. یعنی زنی متاهل که امکان نزدیکی با همسر دائمی خود را دارد ولی با اینحال با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار می‌کند


آرش سلیمی

با سلام در قانون مجازات اسلامی مجازات های اصلی شامل حدود،قصاص،دیات و تعزیرات می باشند که زنا از جرائم حدی بوده و در این نوع جرایم نوع و میزان و کیفیت مجازات با توجه به تعیین آنها در شرع انجام می شود.مجازات زنا هم بسته به نوع آن دارای مجازات گوناگون است.مثلا زنای محصنه مجازاتش رجم و سنگسار است در حالیکه مجازات زنای غیرمحصنه ۱۰۰ ضربه شلاق است.در زنای با محارم و زنایی که با اکراه بوده و زنای به عنف مجازات اعدام است.


محمدمحمدی

آیا اگر زن شوهردار در زمان زوجیت شوهرش زندان بوده ماهی یکبار مرخصی میامده وملاقات شرعی داشتن ماه یکبار به زندان ملاقات شرهی میرفت از رتبطه نامشروط بچه دارشده حکم. زن ومجازاتش همان خارج از احصان هس یانه وده سال پیش این اتفاق افتاده وطلاق گرفته میشه شکایت کرد یا نه؟


محمدمحمدی

آیا اگر زن شوهردار در زمان زوجیت شوهرش زندان بوده ماهی یکبار مرخصی میامده وملاقات شرعی داشتن ماه یکبار به زندان ملاقات شرهی میرفت از رتبطه نامشروط بچه دارشده حکم. زن ومجازاتش همان خارج از احصان هس یانه وده سال پیش این اتفاق افتاده وطلاق گرفته میشه شکایت کرد یا نه؟


محمدی

آیا با آزمایش دی ان آی مشخص شود فرزندی که در زمان زوجیت متولد شده ده سال دارد وآن زمان شوهرش زندان بوده ماهی یکبار امکان نزدیکی داشته از طرف زندان ملاقان خصوثی ویا مرخصی میامده وبعضی جلسه ها هم چون معتاد به شیشه بود امکان نزدیکی نداشتن حالا طلاق گرفته حضانت بچه با مادرش هس مجازات برتی چیست؟


محمدی

آیا با آزمایش دی ان آی مشخص شود فرزندی که در زمان زوجیت متولد شده ده سال دارد وآن زمان شوهرش زندان بوده ماهی یکبار امکان نزدیکی داشته از طرف زندان ملاقان خصوثی ویا مرخصی میامده وبعضی جلسه ها هم چون معتاد به شیشه بود امکان نزدیکی نداشتن حالا طلاق گرفته حضانت بچه با مادرش هس مجازات برتی چیست؟


محمدی

آیا با آزمایش دی ان آی مشخص شود فرزندی که در زمان زوجیت متولد شده ده سال دارد وآن زمان شوهرش زندان بوده ماهی یکبار امکان نزدیکی داشته از طرف زندان ملاقان خصوثی ویا مرخصی میامده وبعضی جلسه ها هم چون معتاد به شیشه بود امکان نزدیکی نداشتن حالا طلاق گرفته حضانت بچه با مادرش هس مجازات برتی چیست؟


علی محمدی

آیا از طریق آزمایش دی ان آی مشخص شود پدر فرزندی نیستم که در زمان زوجیتمان به دنیا آمده آن موقع زندانی بودم ماهی یکبار مرخصی میامدم بخاطر معناد بودن به شیشه نزدیکی نداشتم وحالا طلاق گرفته حضانت بچه با خودش هس شکایت کنم مجازات برای زن چیست؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.