مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ملکی

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ملکی

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ملکی

مشاوره تلفنی با وکیل ملکی

در این مقاله قصد داریم به سوالات شما پیرامون وکیل ملکی پاسخ دهیم. علت صحبت پیرامون این موضوع آن است که دعاوی ملکی یکی از مهمترین دعاوی کیفری و حقوقی هستند. همانطور که از اسم این نوع از وکیل مشخص است کار و تخصص وکیل ملکی، حل و فصل دعاوی به صورت تخصصی در زمینه دعاوی اموال غیر منقول است.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی متخصص در زمینه دعاوی اموال غیر منقول و پرونده‌های این چنینی است و باید مشکل افراد را در این خصوص بر طرف نماید. اموال غیر منقول چیست؟ اموالی مانند خانه یا زمین که امکان انتقال و یا جابجایی ندارند و سکون دارند. خرید و فروش ملک همواره سودمند بوده و به همین دلیل افراد بسیاری در راستای افزایش درآمد و بهبود وضعیت آن بر این موضوع سرمایه‌گذاری و حساب می‌کنند. البته که این سرمایه‌گذاری و خرید و فروش می‌تواند در سطح گسترده انجام شود و فردی چندین ملک را خرید و فروش کند و همچنین می‌تواند فردی برای خرید، فروش و یا معاوضه ملک محل سکونت خود اقدام کند. مثل خیلی از دعاوی کیفری، اگر هر یک از طرفین معامله به حقوق و وظایف خود واقف بوده و عمل نمایند، قطعا در مسیر معامله مشکلی به وجود نمی‌آید اما اگر مشکلی مابین طرفین رخ دهد پای وکیل ملکی به میان می‌آید. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

موضوعاتی که یک وکیل ملکی باید بر آنها مسلط باشد

حالا شاید این سوال شما نیز باشد که موضوعاتی که یک وکیل ملکی باید بر روی آنها مسلط باشند کدامند؟ موضوعاتی که یک وکیل متخصص در امور ملکی باید بر آنها مسلط بوده و اشراف کامل داشته باشد اعم از:

  • الزام به تنظیم سند رسمی
  • تقسیم املاک مشاع
  • خلع ید (در ادامه در موردش صحبت می‌کنیم.)
  • رفع مزاحمت از ملک
  • تصرف عدوانی
  • افراز ملک
  • مطالبه اجرت المثل ایام تصرف
  • تخلیه ملک استیجاری
  • تایید فسخ معامله
  • مطالبه وجه التزام قراردادی
  • ابطال قرارداد اجاره
  • تعدیل اجاره بها
  • الزام به تحویل مبیع
  • الزام به اخذ پایان کار
  • و دیگر موارد شامل دعاوی ملکی

 

مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره با وکیل ملکی چه تاثیری بر روند پرونده در دادگاه دارد؟

وکیل ملکی باید در حوزه ملک و قوانین مرتبط با آن کاملا مسلط باشد به طوری که تمامی تبصره‌ها و یا مواد قانونی در قانون جمهوری اسلامی را بشناسد. قطعا همانند دیگر پرونده‌های کیفری، حضور فرد متخصص در کنار این جنس پرونده‌ها، روند پیشرفت آن را تسریع می‌کند. چرا؟ زیرا وکیل متخصص در امور ملکی می‌تواند بهترین مسیر را برای فرد با توجه به شرایطش در نظر گرفته و به پیش برد آن کمک کند و همین موضوع ریسک شکست در دادگاه را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

خلع ید چیست؟

یکی از دعاوی حقوقی که لازم است وکیل متخصص دعاوی ملکی در آن حضور داشته باشد، دعوای خلع ید است. چرا این دعوا در زمینه دعاوی ملکی اهمیت دارد؟ زیرا مرز باریکی بین این دعوا و دو دعوای دیگر تخلیه و تصرف عدوانی وجود دارد. با وجود تعاریف متعدد از این نوع دعاوی، ولی باز هم تشخیص صحیح آنکه دعوای شما به عنوان مراجع در کدام یک از گروه ها قرار می گیرد با وکیل ملکی است. خلع ید یکی از دعاوی حقوقی است که پیرامون اموال غیر منقول اتفاق می‌افتد. در خلع ید امکان شکایت کیفری وجود ندارد. اگر بخواهیم با بیانی ساده توضیح دهیم باید بگوییم که دعوای خلع ید زمانی رخ می‌دهد و مطرح می‌شود که شخصی به طور غیر قانونی در مال غیر منقول شخص دیگری ساکن باشد و یا در اصطلاح حقوقی آن را تصرف کرده باشد و صاحب مال بخواهد مال خود را از دست شخص متصرف خارج کند. به بیان دیگر اگر ملک مالکی (شامل زمین و خانه) به هر دلیلی در تصرف شخص دیگری باشد و مالک راضی به ادامه ی تصرف ایشان نباشد می‌تواند دادخواست خلع ید را به مراجع قضایی ارائه دهد و درخواست اخراج شخص متصرف از ملک خود را داشته باشد.  حالا برای آنکه بتوان دعوای خلع ید را مطرح نمود شروطی لازم است که در حکم دفاعیه از دعوای خلع ید هم می‌توان از آنها نام برد. (خواهان : مالک خوانده : شخص متصرف)

 

مشاوره حقوقی خلع ید

شروط لازم که وجودشان باید از طرف دادگاه احراز، مشخص و اثبات شود، به شرح زیر هستند:

  • خواهان بتواند با ارائه سندی رسمی مالکیت (سند ثبتی یا دادنامه دادگاه) ثابت کند که مالک ملک است.
  • ثابت شود که خوانده متصرف است.
  • اثبات غیر قانونی بودن تصرف شخص متصرف ( در اصطلاح قانونی و شرعی غصبی بودن تصرف نام دارد.)

بیاید یک مثال را بررسی کنیم تا با خلع ید در یکی از حالت‌هایش بیشتر آشنا شویم. خلع ید از ملک مشاع. مثال برای ملک مشاع را یک خانه پدری در نظر بگیرید که دو برادر آن را به ارث می‌برند و در عین حال که آجر به آجر آن خانه ملک آنها به حساب می‌آید، نمی‌توانند به تنهایی بر آن خانه ادعای مالکیت مستقل داشته باشند، و مشکل همین جا است که هیچ کدام از آن برادرها که مالکین ملک مشاع هستند، نمی‌توانند بدون اجازه و رضایت طرف دیگر دخل و تصرفی در مال مشترکشان داشته باشند.

حالا نکاتی را باب خلع ید از ملک مشاع بررسی کرده و در نظر بگیریم :

  1. در ملک مشاع، لازم به طرح دعوی علیه تمام شرکا نیست. یعنی چه؟ یعنی طرح  خلع ید باید تنها بر علیه متصرف یا متصرفین آن ملک مطرح گردد ( چه متصرف شریک ملک مشاعی باشد، و چه مالکیتی نداشته باشد و به صورت غصبی آن را تصرف کرده باشد.)
  2. در ملک مشاع، لازم به طرح دعوی علیه تمامی متصرفین نیست. یعنی چه؟ اگر چند نفر، چه مالکیت مشاعی بر روی ملک مشاع داشته باشند و چه بدون هیچگونه مالکیت مشاعی آن را تصرف کرده باشند، این خواهان یا همان مالک است که محدوده رسیدگی دادگاه را تعیین می‌کند. ( مطابق با ماده 2 قانون آئین دادرسی مدنی)

و در این صورت خلع ید از مابقی متصرفین، نیاز به طرح دعوی جداگانه دارد.

  1. طرح دعوی از طرف یکی از مالکین ملک مشاع، یا در صورت دلخواه چند تن از آنها برای رسیدگی و خلع ید کافی است.

 

ارتباط واتس اپی

چگونه می‌توان در پرونده خلع ید با مشورت با یک وکیل ملکی پیروز شد؟

در تمامی موارد بالا، نکات و لایه‌های پنهان بسیار زیادی وجود دارد که تنها شخصی که بر آن مسلط است، تخصص و علم آن را دارد و همچنین از تجربه چندین ساله در این زمینه می‌تواند استفاده کند توانایی تشخیص آنها و قدم برداشتن درست در این مسیر را دارد. در غیر این صورت، امکان آنکه مجبور باشید برخی مسیرها را بارها و بارها بروید و در نهایت هم نتیجه نگیرید بسیار است. از طرفی گاهی ممکن است، با وجود آنکه حق با شما است، راهی را بروید که جبران نتیجه قدم گذاشتن در این راه تقریبا غیر ممکن باشد و برایتان به جز زیان و خسارت سنگین چیزی در بر نداشته باشد. این در صورتی است که در همین اثنا، با حضور یکی از وکلای خبره و کار بلد و متخصص در امور ملکی می‌توان راهکارهای عملی و موفقیت آمیز گرفته و به پیروزی و احقاق حق امید داشت.

مزایای گرفتن وکیل برای پرونده خلع ید

اگر قصد دسته بندی کردن مزایای گرفتن وکیل برای مسائل ملکی را داشته باشیم، می‌توان گفت :

  • می‌توان از یک وکیل برای تمامی شرکای ملکی که مورد تصرف قرار گرفته است، استفاده کرد.
  • در هنگام اجرای حکم خلع ید نیازی به حضور مالک نمی‌باشد.
  • نیازی به گرفتن دستور تخلیه از شورای حل اختلاف توسط مالک نمی‌باشد.
  • به طور کلی، مدت زمان طرح دعوی کاهش می یابد.
  • مالک می‌تواند با کمک وکیل اموال متصرف را پس از محکومیتش توقیف کند ( با هدف مطالبه ضرر و زیانی که به وی رسیده است.)
  • مالک می‌تواند با کمک وکیل، خسارت دریافت کند و همچنین اجرت المثل که اجاره مدت زمانی است که ملک در تصرف شخص متصرف بوده است، را دریافت کند.

نگارش شکوائیه

به طور کلی، این موضوع که شخصی بتواند در پرونده‌ای پیروز شود، کاملا به رعایت کردن برخی ضروریات و الزامات طرح آن دعوی مربوط شده و بستگی دارد. حالا این ضروریات چه هستند؟

  • طریقه درست و مناسب طرح دعوی
  • چگونگی تنظیم شکوائیه و دادخواست
  • اینکه دفاعیات شما چگونه اتفاق افتد؟
  • چقدر از مطالب ضروری و یا غیر ضروری در بیان دفاعیات خود استفاده کنید؟ ( قطعا باید از مطالب غیر ضروری پرهیز کرد و آثاری منفی در پی دارند.)
  • میزان تلاش برای قانع نمودن مراجع قضایی مربوطه و اثبات کردن ادعای خود.
  • اینکه بتوانید واقعه مد نظر خود را در قالب لایحه به درستی و صحیح شرح دهید.
  • اینکه بتوانید تمامی مستندات و مدارک مرتبط با دعوی را در جای درست مورد استفاده قرار دهید.

به احتمالی خیلی زیاد تشخیص موارد فوق برای عوام کار راحتی نیست و در موارد بسیاری دیده شده است که خواهان یا خوانده، و شاکی یا مشتکی عنه بدون آنکه خودشان اطلاعی داشته باشند و کاملا سهوی با گفتن جمله‌ای و یا ارائه مطلب، مستند یا مدرکی مسیر پرونده را طوری تغییر داده‌اند که کاملا به ضررشان تمام شده است.

آیا شما هم یاد خود درمانی افراد و مراجعه نکردن آنها به پزشک افتادید؟ ما که اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد همین مثال است. گاهی افراد با خود درمانی و مراجعه نکردن به یک پزشک متخصص، علاوه بر به بار آوردن خسارات زیاد و گاها جبران ناپذیر باید مجددا زمان گذاشته و از ابتدا مسیر درمان خود را با متخصص پیش برند. افزایش هزینه‌ها، متحمل شدن ضرر و زیان در زمان و بسیاری از موارد دیگر از نتایج این سهل انگاری و تصمیم اشتباه است.

شاید لازم باشد که مثالی در باب اهمیت نکات بسیار کوچک در مسیر پرونده های ملکی مطرح شود. آیا می‌دانستید که در نوشتن دادخواست اگر عنوان اشتباهی را برای طرح دعوی انتخاب کنید، منجر به رد دعوا و از دست رفتن هزینه دادرسی می‌شود؟

استفاده از مشاوره‌های یک وکیل ملکی می‌تواند به صورت تلفنی، حضوری و در ابتدای راه و یا در کل مسیر پرونده و طرح دعوی اتفاق افتد، اما به هر حال صحبت و مشاوره با یک وکیل متخصص بهتر از تنهایی قدم نهادن در این راه است. حتی یک تماس تلفنی، طرح مسئله و بیان مشکلات و ابهامات راه می‌تواند راه را برای شما روشن کند و به شما خطی از مسیر را نشان دهد. شما می‌توانید با یک تماس تلفنی با وکلای متخصص موسسه وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و بیست و چهار ساعته تصمیم خود را در مورد چگونگی پیش برد پرونده، طرح دعوی و اقدامات لازم برای این مسیر بگیرید.

 

الزام به تعمیر ساختمان مشاع

همانطور که در ابتدای صحبتمان اشاره کردیم، تشخیص نوع دعوی در ابتدای مسیر باید توسط متخصص در این امور صورت گیرد. وکلای متخصص در امور ملکی موسسه وکلای تلفنی، بعد از صحبت با شما و شنیدن کامل شرح پرونده شما باید در گام اول انتخابی صحیح از دعوای خلع ید در کنار دو دعوای دیگر تخلیه و تصرف عدوانی داشته باشد و سپس با دانستن در مورد آنکه آیا مالک سند مالکیت دارد یا خیر، تصمیم به طرح دعوی خلع ید می‌گیرد که یک دعوی حقوقی است. البته این دعوی ماهیتا زمان بر (در بیشتر مواقع بیش از یک سال روند دادرسی تا صدور رای آن طول خواهد کشید.) است اما اگر در کنار یک متخصص باشد قطعا با نتایج خوبی همراه است و همچنین همانطور که در بالا اشاره شد، می‌توانید تقاضای دریافت اجرت المثل ایام در تصرف را از شخص متصرف داشته باشید.

یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار داده شود آن است که اغلب در دعاوی حقوقی و کیفری، علی الخصوص دعوای خلع ید، شخص خواهان یا حتی خوانده به دلیل هزینه‌های بالای حق الوکاله وکلا تصمیم بر ادامه مسیر و ورود به دادرسی بدون وکیل می‌گیرند، بدون آنکه بدانند چه مسیر سخت و پیچیده‌ای را پیش رو دارند. اغلب بازنده هستند و گاها شاید بر حسب شانس هم برنده باشند. موسسه وکلای تلفنی به شما پیشنهاد می‌دهد که اگر توانایی پرداخت حق الوکاله را ندارید، لااقل در گام اول به مشورت گرفتن فکر کنید، آن را لازم و ضروری بدانید. اگر هم در ابتدای مسیر این راه را نرفتید، به هنگام برخورد با مشکلی مستقیما به وکیل متخصص مراجعه کنید تا شرح پرونده را دیده و با آگاهی از پرونده، یک مشاوره درخور و مناسب شما ارائه دهد. پس با تاکید بیشتر به شما می‌گوییم که اگر توان گرفتن وکیل برای صفر تا صد مسیر خود را ندارید، اصل را بر مشورت گذاشته تا دید وسیع تری نسبت به پرونده خود پیدا کنید. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت وکلای تلفنی ثبت نام نمایید. 

 

مشاوره تلفنی ملکی

تصرف عدوانی و مشاوره با وکیل ملکی

از دعوای تصرف عدوانی در مطالب فوق نام بردیم. ابتدا یک تعریف کلی از این دعوا داشته باشیم. دعوای تصرف عدوانی، ادعای شخص متصرف است، پیرامون آنکه شخص دیگری بدون رضایت او مال غیر منقولش را  از تصرف او در آورده و نسبت به آن مال اعاده تصرف می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید تصرف عدوانی، جنبه کیفری دارد و ممکن است فرد خاطی مجرم شناخته شده و مجازات شود اما دعاوی که صرفا جنبه حقوقی دارند در نهایت منجر به احقاق حق به علاوه خسارت می‌شود و مجازاتی برای فرد متصرف یا خطاکار صورت نمی‌گیرد.

در واقع دعوای تصرف عدوانی دعوای شخصی است که قبلا ملکی را تصرف نموده و حالا شخص دیگری با زور و یا عدوان و به شکلی غیر مجاز، ملک را از دست او خارج نموده و خودش آن را تصرف کرده است و یا به هر شکلی اجازه تصرف در ملک را به شخص متصرف سابق نداده است. قانون در چنین شرایطی از متصرف سابق حمایت خواهد کرد و اعلام داشته است که فرد متصرف سابق می‌تواند دعوای تصرف عدوانی را مطرح کرده تا دادگاه وضع را به حالت سابق برگردانده و ملک را به وی پس دهد. اگر در چنین شرایطی هستید، توصیه اکید داریم که از مشاوران حقوقی وکلای پایه یک دادگستری و متخصصان در امور ملکی مشاوره گرفته و راهنمایی بگیرید. به دلیل آنکه دعوای تصرف عدوانی، می‌تواند در نهایت منجر به دعوای کیفری یا حقوقی شود و هر کدام مسیر و یا نتایج مختص به خود را دارد، لذا پیشنهاد می‌شود همانند نکات فوق الذکر حتما و اکیدا از مشاوره حقوقی تلفنی (حتی یک مشاوره تلفنی در ابتدای راه) استفاده نمایید.

 

مشاوره حقوقی فروش ملک مشارکتی

حل پرونده تغییر کاربری زمین به کمک مشاوره با وکیل ملکی

کاربری زمین یعنی چه؟ شاید تا به امروز در اخبار، فیلم‌ها و سریال‌ها و یا از اقوام و دوستان و آشنایان این عبارت را زیاد شنیده باشید و یک تعریف کلی از آن در ذهن شما وجود داشته باشد.

همانطور که از نامش پیدا است، کاربری زمین به معنای چگونه استفاده کردن از آن زمین است. به عبارت دیگر، بسته به نیاز و اقتضای هر منطقه، هر زمینی به یک کاربرد خاص اختصاص می‌یابد. حالا این اختصاص یافتن بر چه اساسی صورت می‌گیرد؟ بر اساس مطالعات تخصصی، طرحی با نام طرح جامع و تفصیلی وجود دارد که نحوه استفاده و نوع کاربری هر زمین را تعیین می‌کند و این چنین می شود که زمینی مسکونی می شود، زمینی دیگر تجاری، زمینی دیگر آموزشی و زمینی دیگر کشاورزی... 

 

ارتباط در واتس اپ

حالا تغییر کاربری به چه معنا است؟ یعنی از بین رفتن حالت سابق و ایجاد حالتی جدید. یک تبدیل در این بین رخ می‌دهد. این تغییر کاربری یا تغییر بهره برداری، استفاده از آن زمین یا ساختمان به صورتیکه خلاف آنچه در پروانه ساخت آن ذکر شده است و یا به عبارتی دیگر زمانی که مالک به دلایلی از جمله منفعت بیشتر بردن از ملک یا زمین خود خارج از شرایط مجاز اقدام به آن می‌کند. یک نوع رایج از تغییر کاربری، تبدیل کردن زمین زراعی به مسکونی و همینطور مسکونی به تجاری و اداری است. می‌توان هر یک از این تغییر کاربری‌ها را با مراحل و مشخصات خاصی انجام داد؛ ولی در صورت تخطی از این مراحل، پیگرد قانونی دارد و نیاز به رسیدگی می‌باشد. یکی از دلایلی که باعث شده است تمایل به تغییر کاربری زمین کشاورزی به مسکونی زیاد باشد، هزینه‌های بالای رسیدن به محصول در فرآیند کشاورزی است و از طرف دیگر درآمد کمی که در این بخش در مقایسه با بخش های دیگر وجود دارد مالک را ترغیب می کند تا اراضی خود را تغییر کاربری دهند. اشخاصی که به صورت غیر قانونی تغییر کاربری در زمین خود ایجاد می کنند باید منتظر مجازات و تمهیدات کیفری باشند. در ماده سه از قانون حفظ کاربری اراضی این طور آمده است که :

"تغییر کاربری غیرقانونی اراضی جرم تلقی می‌شود و مالکان و باغداران که بدون مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به تغییر کاربری نمایند علاوه بر تخریب بنای ساخته شده به پرداخت جریمه نقدی از یک تا سه برابر ارزش زمین کشاورزی و باغ ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید آن مکلف می شوند.یکی از نکات در این زمینه آن است که در صورت تکرار جرم، حداکثر جزای نقدی مذکور و همچنین حبس از یک تا شش ماه به عنوان مجازات فرد خاطی در نظر گرفته می شود. البته راهکارهایی در زمینه دفاع از اتهام تغییر کاربری زمین وجود دارد. وکیل متخصص در امور ملکی که سال ها در این حوزه فعالیت نموده و مشاوره داده است و پرونده های بسیاری در این زمینه را با موفقیت به پایان و نتیجه رسانده است در این زمینه می‌تواند به بهترین شکل ممکن از حقوق شما دفاع کند و از وارد آمدن خسارات مالی به شما جلوگیری کند. در صورت نیاز به مشاوره با وکیل ملکی و پایه یک دادگستری می توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین اعلام شده در سایت با ما در تماس باشید تا با گرفتن مشاوره حقوقی و کمک گرفتن از وکلای متخصص در این زمینه احقاق حق نموده و مشکلات حقوقی خود در زمینه تغییر کاربری زمین را حل نمایید.

 

استرداد مبیع

چگونگی نگارش قرارداد زمین با مشورت با وکیل ملکی

در نگارش قراردادهای زمین باید از کلمات و اصطلاحات حقوقی که از معنای آنها سر در نمی‌آوریم دوری کنیم. در واقع این کار بدون داشتن علم آن، هنر به حساب نمی‌آید. در نوشتن این نوع قرارداد قرار نیست متن یک قرارداد دیگر را کپی کنیم، زیرا هر کلمه و اصطلاح در قرارداد بار قانونی خاص خود را دارد و نباید به سادگی از کنار آنها گذشت. به عبارت دیگر، نوشتن درست و استفاده به جا از کلمات در قراردادهای زمین یک هنر است که کار هر کس نیست و باید یک متخصص و شخص کاربلد در این زمینه باشید تا بدون خسارت قراردادی به درد بخور و مناسب را نگارش کنید.

کسی که قرارداد را می‌نویسد، نباید مطالبی را بنویسد که ابهام برای طرفین قرارداد ایجاد کند. استفاده از کلمات و اصطلاحات حقوقی و قانونی در قراردادها اجتناب ناپذیر است، اما باید توسط فردی متخصص و با تجربه استفاده شوند و یا کلمات فارسی مناسبی را جایگزین آنها کرد تا از بار حقوقی آنها کاست. در برخی دعاوی ملکی، وقتی قراردادها را مشاهده می‌کنی، شاهد محتوای نا مناسب و ناقصی خواهی بود که به جای رعایت حقوق و منافع طرفین معامله، با استفاده کردن از کلمات و عبارات حقوقی و سنگین نامناسب در جایی نامناسب باعث به وجود آمدن ضرر و زیان برای یکی از طرفین شده‌اند.

از طرفی در متن قراردادهای بعضی کلمات، عبارات و اصطلاحات در ظاهر مشابه هم هستند اما معنا و کاربرد متفاوتی دارند. همانند فسخ، فاسخ، منفسخ. شاید شما در نگاه اول فکر کنید معنایشان را می‌دانید و یا می‌توانید به درستی از این عبارات در ظاهر مشابه استفاده کنید، اما در بسیاری از نمونه قراردادها مشاهده می شود که عدم استفاده به جا و درست از این واژه ها منجر به ضررهای جبران ناپذیری شده است.  باید متن قرارداد طوری باشد که هر کسی برداشتی یکسان از آن را داشته باشد و آنقدر سخت و سنگین نباشد که نیاز به تفسیر و مفسر داشته باشد. در اینجا هم باید بگوییم که چه خوب است اگر اول بیندیشید و مشورت بگیرید و سپس دست به قلم شوید. نه آنکه اول قلم را بردارید، بنویسید و بعد که خدایی نا کرده کار از کار گذشت و اتفاقات غیر قابل جبرانی افتاد تازه اقدام به گرفتن مشاوره و اندیشیدن کنید. در این موضوع نیز، متخصصان و مشاوران موسسه وکلای تلفنی در خدمت شما هستند تا بهترین متون قرارداد زمین و غیره را بنویسید و از بروز مشکلات و پرداخت خسارات جبران ناپذیر جلوگیری نمایید. شما می‌توانید به صورت آنلاین و یا با یک تماس تلفنی ساده با مشاوران ما در تماس باشید و از مشاوره حقوقی ایشان نهایت بهره را ببرید.

 

وکیل ملک

مراحل دریافت مشاوره تلفنی با وکیل ملکی در خصوص کلاهبرداری ملک مشاع

همانطور که می‌دانید ملک مشاع یعنی ملکی که بین شرکا مشترک است و مالکین مشاعی در جزء به جزء آن شریک هستند. سهم هر یک از شرکا مشخص است ولی از منظر جغرافیایی خیر.

طی یک تقسیم‌بندی اموال به دو دسته مشاع و مفروز می‌رسیم.

مال مشاع: مالی که چند نفر به طور همزمان در همه آن حق مالکیت داشته و با هم در اصطلاح شریک هستند. مانند سه نفر که در یک قطعه زمین با هم شریک باشند.

مال مفروز: مالی که یک نفر صاحب و مالک تمامیت ملک (مانند زمین یا باغ) باشد.

اگر  مال مشاع از راه قانونی و درست بین شرکا تقسیم شود و سهم هر یک به او داده شود، دیگر نام آن ملک یا مال مشاع نخواهد بود و هر کدام از شرکا مالک سهمی هستند که به آنها رسیده است. نام این کار افراز است؛ به معنای تعیین سهم هر کدام از شرکای مال مشاع.

در ملک مشاع هر یک از شرکا در اصطلاح "مالک" تمام ملک است. در نتیجه، با آنکه می‌تواند در ملک مشاعی تصرف حقوقی داشته باشد اما هرگز حق تصرف مادی را ندارد. یعنی چه؟ یعنی هر یک از شرکا طبق قانون حق دارند سهمشان را به دیگری فروخته یا اجاره دهند. این کار تصرف حقوقی نام دارد. اما همان شخص نمی‌تواند بدون رضایت گرفتن از دیگر شرکا ملک را به تصرف شخص دیگری درآورد. در هنگام قرارگیری در چنین وضعیتی که برخی شرکای شما در یک ملک مشاعی هستند، موارد بسیاری گزارش شده است که کلاه‌برداری ملکی صورت گرفته است. یعنی چه؟ یعنی یکی از شرکا بدون اجازه دیگری ملک را بفروشد (فروش مال غیر). حالا با توجه به مالکیت تمام شرکا در این ملک مشاع آیا انتقال مال مشاع توسط یکی از شرکا جرم به حساب می‌آید؟ یکی از مصادیق کلاهبرداری در این مسیر، آن است که خریداری که ملک به آن فروخته شده است نداند که شریک بیشتر از سهم خود به او انتقال داده است. در این حالت می‌تواند با مراجعه به وکیل کلاهبرداری از شخص انتقال دهنده با عنوان کلاهبرداری شکایت کند. اگر شما هم شریک ملک یا مالی مشاع هستید و یا مصداقی از شخصی هستید که کلاهبرداری ملک مشاع از وی شده است، می‌توانید از مشاوران حقوقی موسسه وکلای تلفنی استفاده کنید که سال‌ها در این زمینه تجربه و تخصص داشته و با نگاه به رزومه ایشان می‌توانید پی به تسلط، تخصص و تجربه ایشان ببرید.

 

آیا می‌دانید برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل ملکی باید چه کنید؟

از طریق سایت موسسه وکلای تلفنی، و با لمس تصویرک موجود در این صفحه، شما می‌توانید مستقیما به صفحه مرتبط با تماس با وکلای متخصص در امور ملکی وارد شوید و اقدامات مورد نیاز برای تماس تلفنی با وکلای متخصص در همه امور ملکی ذکر شده در فوق و یا اموری که حتی در این مقاله از آنها صحبتی به میان نیامده اما در حوزه تخصصی وکلای موسسه می‌گنجد را در داخل یا خارج از کشور انجام داده و به صورت شبانه‌روزی و بیست و چهار ساعته و از منظر اقتصادی، کاملا مقرون به صرفه از این مشاوره استفاده نمایید.

 

مشاوره حقوقی تخلیه فوری مستاجر
مشاوره حقوقی هبه
مشاوره حقوقی الزام به فک
مشاوره حقوقی الزام به تحویل مبیع
مشاوره حقوقی ابطال سند 
نگارش دادخواست فرجام خواهی 
درباره ما 

 

سوالات متداول

-آیا در ابطال سند ملکی هم می‌توان از مشاوره حقوقی ملکی استفاده نمود؟

بله. مشاوره حقوقی ملکی شامل تمامی دعاوی که در حوزه اموال غیر منقول، ملک و املاک است خواهد شد. که شامل اثبات مالکیت، الزام به تنظیم سند رسمی، ابطال سند رسمی، الزام به تحویل زمین، الزام به انجام قرارداد، پیش فروش و غیره.

-من یک اختلاف ملکی با شریک خود دارم و این شریک مزاحم تصرفات ملکی من می‌شود. آیا امکان مشاوره حقوقی در این زمینه هم وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید در این زمینه با مشاوران ملکی موسسه وکلای تلفنی مشاوره حقوقی داشته باشید. اما به طور کلی در صورتی که دارای سند مالکیت یا فروش نامه عادی شرکتی باشید می‌توانید از طریق دادگاه الزام به رفع مزاحمت شریک خود را در دادگاه مطرح نمایید.

-آیا امکان مشاوره با چندین وکیل و مشاور ملکی از موسسه تلفنی در یک روز وجود دارد؟ در پرونده ای هستم که خیلی استرس دارم.

بله حتما. شما می‌توانید در یک روز با بیش از ده تن از مشاوران و وکلای متخصص در زمینه امور ملکی مشورت نمایید و از مشاوره حقوقی آنها استفاده نمایید.

-برای یک مشاوره حقوقی ملکی چه مقدار زمان برای یک مشاوره تلفنی معقول که به سوالاتم پاسخ داده شود لازم است؟ با نیم ساعت به من مشاوره حقوقی کامل داده می‌شود؟

برای پاسخ به چنین سوالی، در ابتدا باید حجم و پیچیدگی پرونده شما بررسی شود. گاهی با ده دقیقه می‌توانید جواب چند سوال خود را دریافت کنید.

-در مشاوره تلفنی با یک وکیل ملکی چگونه می‌توانم مدارک و مستندات لازم را برای وی ارسال نمایم؟

از طریق سایت و واتساپ می‌توانید در مدت زمان کوتاهی مدارک و مستندات خود را ارسال نمایید و در کمترین زمان ممکن با شما تماس گرفته می‌شود و به پرونده شما رسیدگی خواهد شد


سوالات متداول

نظرات

امید

سلام. آیا در وکالت نامه فروش فموال منقول و غیر منقول/بلا عزل و بدون داشتن حق عزل وکیل، وکیل میتواند بدون اینکه موکل در جریان باشد ملک موکل را بفروش برساند و هیچ مبلغی را هم به موکل پرداخت نکند؟ آیا در این شرایط میتوان وکالتنامه را باطل نمود؟ بنده بدلیل حماقت حاضر به صدور وکالت فروش مذکور شدم اما خانم بنده منزل من را فروخته/یا صوری بنام کسی انتقال داده و من 2روز پیش مطلع شدم. آیا میتوانم وکالتنامه را باطل کنم؟ با فرض بر اینکه قطعا ثابت نمایم که حتی یکریال هم بابتش دریافت نکرده و اصلا روحم از این اتفاق خبر نداشته سپاسگذارم


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، وکیل ملکی متخصص در زمینه دعاوی اموال غیر منقول و پرونده‌های این چنینی است و باید مشکل افراد را در این خصوص بر طرف نماید. اموال غیر منقول چیست؟ اموالی مانند خانه یا زمین که امکان انتقال و یا جابجایی ندارند و سکون دارند. خرید و فروش ملک همواره سودمند بوده و به همین دلیل افراد بسیاری در راستای افزایش درآمد و بهبود وضعیت آن بر این موضوع سرمایه‌گذاری و حساب می‌کنند. البته که این سرمایه‌گذاری و خرید و فروش می‌تواند در سطح گسترده انجام شود و فردی چندین ملک را خرید و فروش کند و همچنین می‌تواند فردی برای خرید، فروش و یا معاوضه ملک محل سکونت خود اقدام کند. مثل خیلی از دعاوی کیفری، اگر هر یک از طرفین معامله به حقوق و وظایف خود واقف بوده و عمل نمایند، قطعا در مسیر معامله مشکلی به وجود نمی‌آید اما اگر مشکلی مابین طرفین رخ دهد پای وکیل ملکی به میان می‌آید.


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب،، دعاوی ملکی یکی از مهمترین دعاوی کیفری و حقوقی هستند. همانطور که از اسم این نوع از وکیل مشخص است کار و تخصص وکیل ملکی، حل و فصل دعاوی به صورت تخصصی در زمینه دعاوی اموال غیر منقول است.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ معاملات غیر منقول در کشور ما ایران بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که این باور قدیمی در نزد خیلی از ما ایرانیان وجو دارد که کسی که خانه یا زمینی از خویش دارد چندین پله از سایرین جلوتر بوده و رسالت خویش را بعنوان یک مرد خانواده انجام داده است . از طرفی به خاطر مسائلی چون رکود ساخت و ساز در سال های اخیر و کمبود اراضی مرغوب در نتیجه خشکسالی های صورت گرفته باعث شده که قیمت برخی از اراضی به طرز چشمگیری رشد داشته باشد و برخی از آنها به ویژه اراضی شمال کشور در بازه زمانی بسیار کوتاهی تا چندین برابر جهش قیمت داشته باشند که این مساله باعث باز شدن پای بسیاری از افراد سود جو به مساله اموال غیر منقول شده است که از راه های مختلف سعی در فریفتن دیگران و کسب سود بیشتر به هر طریقی را دارند. عقل سلیم حکم می نماید وقتی زمینی در طول کمتر از یک سال چند برابر می شود و بهطور دائم رو به رشد است برای جلوگیری از بروز هرگونه ضرر با یک شخص خبره و کارکشته معامله نماییم چرا که بدون شک اندک هزینه امروز مان جهت اخذ یک وکیل مناسب باعث سرمایه مهم فردای مان خواهد شد خاصه اینکه معاملات ملکی انواع و اقسام اشکال مختلف خود را دارند و فقط یک وکیل متخصص می تواند به طور کامل بر همه آنها اشراف داشته باشد و روش درست را به موکلین خود ارائه دهد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام وکیل ملکی متخصص در زمینه دعاوی اموال غیر منقول و پرونده‌های این چنینی است و باید مشکل افراد را در این خصوص بر طرف نماید. اموال غیر منقول چیست؟ اموالی مانند خانه یا زمین که امکان انتقال و یا جابجایی ندارند و سکون دارند. خرید و فروش ملک همواره سودمند بوده و به همین دلیل افراد بسیاری در راستای افزایش درآمد و بهبود وضعیت آن بر این موضوع سرمایه‌گذاری و حساب می‌کنند. البته که این سرمایه‌گذاری و خرید و فروش می‌تواند در سطح گسترده انجام شود و فردی چندین ملک را خرید و فروش کند و همچنین می‌تواند فردی برای خرید، فروش و یا معاوضه ملک محل سکونت خود اقدام کند. مثل خیلی از دعاوی کیفری، اگر هر یک از طرفین معامله به حقوق و وظایف خود واقف بوده و عمل نمایند،


Mohamad sheykhi

مشاور حقوقی شخصی است که به سبب داشتن دانش نسبت به قوانین و خدمات حقوقی قادر است به شرکت‌ها و افراد در مثلا امور قراردادها و دعاوی و حل اختلاف مشاوره ارائه کند. در مسائل حقوقی به منظور پیشگیری از زیان‌های احتمالی، مشورت با یک مشاور حقوقی الزامی می باشد. این فرد با اشراف به قوانین و با تجاربی که برخوردار است افراد را راهنمایی می کند تا گزینه‌های مناسبی داشته باشند و از ورود زیان به آن ها جلوگیری شود. وظایف مشاور حقوقی -مشاور حقوقی دارای وظایف متفاوتی می باشد. اما تکلیف اصلی مشاوره راهنمایی حقوقی می باشد. او باید اطلاعات لازم حقوقی را داشته باشد تا بتواند متن قرارداد را تنظیم نماید و بر شکل گیری عقد نظارت کند. - مشاور حقوقی در هر زمینه ای باید اطلاعات دقیق راجع به آن موضوع و استفاده صحیح از قوانین را در در روند کار خود قرار دهد. - مشاور حقوقی در امور حقوقی و کیفری راجع به روابط خصوصی افراد نقش پررنگی دارد. - مشاور حقوقی قادر است در مسائل کاری و اداری و مربوط به مهاجرت و امور تجاری و موضوعات بین الملل به افراد کمک کند. . امور راجع به معاملات و قراردادها - مشاور حقوقی ابتدا پیش نویسی از متن قرارداد تنظیم می نماید و بر پیشبرد یک قرارداد و مواد مذکور در آن نظارت کننده است و در صورت لزوم باید اشخاص را نسبت به شرایط و اثراتی که در هر بند قرارداد درج شده است مطلع کند، تا کسی زیان نبیند. - مشاور حقوقی قادر است در معاملات ملکی مثل رهن و وکالت خرید و فروش و نیز موضوعات راجع به خانواده مثل طلاق ، حضانت ، نفقه و مهریه به افراد راهنمایی نماید. امور راجع به دعاوی کیفری مشاوره حقوقی این امکان را دارد که لایحه را تنظیم نموده و در پیگیری دعاوی به اشخاص راهنمایی و مشاوره بدهد.در شرایطی که پروانه وکالت داشته باشد قادر است به طور شخصی و مستقیم پرونده را به عهده بگیرد. مشاور در امر کیفری مثل قتل، اختلاس، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ،چک بلامحل و دیگر عناوین، نقش پررنگی دارد و بعد از آن که مشاور کار خود را به درستی انجام دهد با توجه به موضوع مورد دعوا قادر است موکل را به وکیل معرفی کند. مثلاً اگر کسی خواهان مشاوره در مورد دعوای چک می باشد و کیل چک قادر است به او کمک کند. خصوصیات مشاور حقوقی خوب سن و جنس مشاورحقوقی اثری در ارائه کیفیت مشاوره او نخواهد داشت. بلکه باید مسلط به قوانین و دارای تجربه باشد. البته نکته قابل توجه این که پیش از مشاوره گرفتن از یک مشاور حقوقی باید در مورد او تحقیق به عمل آورد و تبلیغات به تنهایی کفایت نمی کن.د باید سوابق مشاوره را مورد بررسی قرار داد و ملاحظه نمود که چه تعداد مراجعان قبلاً در اولین قدم باید به وکلای پایه یک دادگستری رجوع نمود. چون آن ها به مقررات و رویه قضایی مسلط هستند، قادرند به بهترین شکل افراد را راهنمایی کنند. یک مشاور حقوقی خوب فردی است با تجربه که به مسائل و مقررات حقوقی اشراف دارد و صادق و امانت دار و متعهد است و در زمان مناسبی اتخاذ تصمیم می نماید و با قدرت تجزیه و تحلیل ، نسبت به امور حقوقی آگاهی دارد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.