موارد اعدام برای جرم سکس با محارم

موارد اعدام برای جرم سکس با محارم

موارد اعدام برای جرم سکس با محارم

سکس با محارم یکی از تابو هایی می باشد که در تمام جوامع امروزی وجود دارد. این ارتباط همان فعالیت جنسی می باشد که در بین خویشاوندان نسبی و سببی شکل می گیرد. در قوانین بسیاری از کشورها این عمل جرم شناخته شده است. علاوه بر قوانین در برخی ادیان نیز اعمال جنسی با محارم، قبیح قلمداد شده است. دین اسلام و بسیاری از ادیان دیگر نیز، این ارتباط را ناپسند و گناه می دانند. بر همین اساس قانونگذار ایرانی نیز، زنا با محارم را جرم انگاری کرده و مجازات های سنگینی را در این زمینه مقرر نموده است. در این مقاله به بررسی جرم مذکور و مجازات قانونی آن می پردازیم.

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف محارم از زبان وکیل

محارم در لغت جمع کلمه محرم است. محرم در لغت به معنی کسانی می باشد ‌که به دلیل وجود رابطه خویشاوندی، حرمت ازدواج بین آنها وجود خواهد داشت. قرابت مذکور که اسباب محرومیت را فراهم می کند، در چند دسته مختلف قابل بررسی خواهد بود. با توجه به آموزه های دینی، می توان محارم را در سه دسته مختلف تقسیم بندی کرد.

دسته اول محارم های نسبی هستند. این محارم شامل پدر، مادر، جد، جده، برادر، فرزندان برادران و نوادگان او، خواهر، فرزندان خواهر و نوادگان او، خاله، دایی، عمو، عمه خواهند بود‌‌. علاوه بر این خاله، دایی، عمو، عمه ی مادر و پدر نیز در دسته محارم نسبی قرار می گیرند‌.

دسته دوم محارم سببی هستند‌. این محارم شامل پدر شوهر، مادر زن، پسر شوهر، دختر زن، نامادری، داماد و عروس خواهد بود.

دسته سوم نیز محارم رضاعی هستند. این نوع محرمیت میان دو نفر یا بیش از دو نفر و به سبب شیر خوردن ایجاد خواهد شد.  چنانچه نوزاد شیرخوار دختر باشد، با همسر زنی که به او شیر داده است محرم خواهد شد‌‌. علاوه بر این به برادر، دایی، عمو، پسر، پدر، نوه، پدربزرگ زن نیز محرم خواهد شد‌. در محرمیت رضاعی ازدواج جایز نخواهد بود‌. بر همین اساس در اسلام نیز زنا با محارم از گناهان کبیره محسوب خواهد شد. با وجود اینکه برای ارتکاب جرم زنا و مجازات آن، مقررات مشخصی وجود دارد اما وجود شرایط خاصی می تواند مجازات مقرر شده را کاهش دهد‌.

 

مشاوره حقوقی کیفری

آیا سکس با محارم جرم است؟

بله. سکس با محارم جرم است و در قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات مشخصی پیش بینی شده است. بر همین اساس می توان به حد زنا در ماده 224 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد. با توجه به اینکه جرم مذکور در دسته جرایم حق الناسی است، اصل بر پوشاندن گناه خواهد بود. به همین دلیل در این شرایط قاضی می تواند مرتکب را به عدم اقرار سوق دهد.

مجازات سکس با محارم در ایران

در صورت وجود برخی شرایط، مجازات سکس با محارم اعدام خواهد بود‌. با این حال زنا با تمام محارم موجب اعدام نخواهد شد.

مطابق با ماده 224 قانون مجازات اسلامی، حد زنا در موارد زیر اعدام خواهد بود‌.

  • انجام زنا با محارم سببی
  • زنای با نامادری که سبب اعدام زانی خواهد شد‌.
  • زنا کردن زن مسلمان و مرد غیر مسلمان که سبب اعدام زانی می باشد.
  • زنای به عنف و یا اکراه نیز سبب اعدام زانی می شود.

 

رابطه نامشروع

اثبات سکس با محارم

مهمترین ادله اثبات در جرم سکس با محارم، اقرار مرتکب است‌. چنانچه اقرار زناکار در نزد قاضی باشد، جرم مذکور اثبات خواهد شد. علاوه بر این شهادت شهود نیز ادله دیگری جهت اثبات جرم خواهد بود‌. بر این اساس شهادت سه مرد عادل و دو زن یا چهار مرد عادل قابل پذیرش خواهد بود. از دیگر ادله های اثبات جرم می توان به علم قاضی نیز اشاره کرد. چنانچه قاضی با بررسی مدارک و شواهد موجود به ارتکاب جرم یقین پیدا کند، زنا اثبات خواهد شد.

آیا مجازات سکس با محارم اعدام است؟

بله‌. بر اساس مجازات مقرر شده در قانون مجازات اسلامی، زنا با محارم نسبی موجب اعدام زناکار خواهد بود. زنا با محارم سببی و رضاعی موجب صدور حکم اعدام نخواهد شد. به همین دلیل در صورت ارتکاب زنا با محارم سببی و رضاعی، مجازات هایی دیگری برای زانی و زانیه تعیین خواهد شد. چنانچه زانی، همسر دائمی داشته باشد، مرتکب زنای محصن شده است. مجازات زنای محصن در قانون سنگسار خواهد بود‌. در حالتی که جرم مزبور، زنای محصن نباشد، مرتکب به صد ضربه شلاق محکوم خواهد شد. مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در موسسه وکلای تلفنی به شما کمک می کند که به تمام سوالات حقوقی پاسخ دهید.  

 

ارتباط در واتس اپ

آیا فردی هم که مورد تجاوز قرار گرفته است مجازات می شود؟

خیر. تجاوز با میل و اراده کسی انجام نمی شود‌. به علاوه ضربات سخت روحی و روانی زیادی نیز به همراه خواهد داشت. چنانچه شخصی با اکراه و بدون رضایت، وادار به انجام اعمال جنسی شود مجازات نخواهد شد. در چنین شرایطی زنای به عنف اتفاق خواهد افتاد‌. در جرم مذکور، اجبار از سوی مرد و مقاومت از طرف زن مطرح خواهد بود. در این حالت فقط متجاوز مجازات می شود. چنانچه زنا به عنف باشد، تفاوتی بین محارم رضاعی، سببی یا نسبی وجود نخواهد داشت. در زنای به عف تحت هر شرایطی مجازات زانی اعدام خواهد بود. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

رویکرد قضایی در جرائم منافی عفت و سکسی

مشاوره حقوقی زنا 
مجازات رابطه نامشروع با زن شوهردار
نگارش شکوائیه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب برقراری رابطه جنسی میان زن و مردی که با یکدیگر رابطه زوجیت ندارند ( البته با کیفیتی که در قانون مجازات اسلامی تعیین شده است ) ، زنا تلقی می شود و اگر نسبت میان این دو نفر از نوع محرمیت بوده و به نوعی از محارم دیگری محسوب شوند ، این رابطه ، زنا با محارم نامیده می شود که این محارم ممکن است از نوع نسبی ، سببی و یا رضاعی باشند . در قانون مجازات اسلامی زنای با محرم جرم تلقی شده است و پس از اثبات زنا با محارم ، مرتکب به مجازات خواهد رسید که این مجازات در خصوص زنا با محارم نسبی ، اعدام خواهد بود .


mohamadi

رابطه جنسی و رابطه نامشروع دو مفهوم متفاوت بوده و اثبات آنها در محاکم نیز متفاوت است و نیاز مستنداتی دارد که بهتر است قبل از هرگونه اقدام به طرح دعوا با مشورت یک متخصص پیش رفت چراکه طرح چنین دعاوی بدون درنظر گرفتن مستندات لازم ممکن است محکوم به شکست شده و تبعات سنگینی نیز برای شما به همراه داشته باشد


امانی

در قانون مجازات اسلامی نیز آمده است: (زنای بامحارم نسبی به هر شکلی مستوجب اعدام است) در این حکم فرقی میان زن و مرد نمی باشد.البته اگر کسی نعوذ بالله مرتکب چنین عمل قبیحی شده باشد باید بین خودوخدای خود از کار خود وتوبه کند و امید به رحمت پروردگار داشته باشد و لازم نیست با اقرار خود مقدمات اجرای حکم را برای خود فراهم آورد.


مجید شیخی

در دین اسلام محارم به سه دسته تقسیم می‌شوند و ارتباط جنسی با محارم ممنوع بوده و در قانون اسلامی مجازات زنا با محارم حکمش اعدام هست محارم نسبی مانند: مادر، پدر، جد، جده، دختر و فرزندان و نوادگان آنها است. برادر و فرزندان و نوادگان آنها، عمو و عمه و خاله و دايي، عمو، عمه، خاله و دايىِ پدر و مادر. محارم رضاعی: بعضى از زن ها از راه شيرخوارگى با بعضى از مردها محرم مى شوند. البته دارای شرایطی است که در رساله آمده است. محارم سببی از راه ازدواج: مادر زن و پدر شوهر، دختر زن و پسر شوهر،زن پدر (نامادرى) ،زن پسر، يعنى عروس و شوهر دختر.در دین اسلام زنا با محارم مجازات سنگین دارد و از گناهان کبیره محسوب میگردد.


مجید پریدست فومنی

با سلام ازآنجاییکه رابطه جنسی بدون علقه زوجیت حرام شرعی و جرم انگاری شده است و ازطرف دیگر این رابطه چنانچه با محارم به کیفیفت سببی و نسبی اتفاق افتاد مستند به قانون مجازات اسلامی بنا به کیفیفت انجام و اثبات دارای مجازات اعدام است


بشیر علی پاریاد

با سلام . برابر ماده 224 قانون مجازات اسلامی زنا با محارم نسبی (یعنی آن دسته از محارمی که رابطه خونی سبب ایجاد محرمیت شده است) ، سبب می شود که زناکار به مجازات اعدام محکوم شود. مثلا اگر دایی با خواهر زاده یا عمو با برادر زاده رابطه جنسی داشته باشند زنا با محارم انجام شده و مجازاتش اعدام است.


حمید مرادی نیا

با سلام برقراری رابطه جنسی میان زن و مردی که با یکدیگر رابطه زوجیت ندارند ( البته با کیفیتی که در قانون مجازات اسلامی تعیین شده است ) زنا تلقی می شود و اگر نسبت میان این دو نفر از نوع محرمیت بوده و به نوعی از محارم دیگری محسوب شوند این رابطه ، زنا با محارم نامیده می شود. در قانون مجازات اسلامی زنای با محرم جرم تلقی شده است و پس از اثبات زنا با محارم ، مرتکب به مجازات خواهد رسید که این مجازات در خصوص زنا با محارم نسبی ، اعدام خواهد بود .


فریبرز ذوالفقاری

با سلام ادله اثبات در جرم سکس با محارم، اقرار مرتکب است‌. چنانچه اقرار زناکار در نزد قاضی باشد، جرم مذکور اثبات خواهد شد. علاوه بر این شهادت شهود نیز ادله دیگری جهت اثبات جرم خواهد بود‌. بر این اساس شهادت سه مرد عادل و دو زن یا چهار مرد عادل قابل پذیرش خواهد بود. از دیگر ادله های اثبات جرم می توان به علم قاضی نیز اشاره کرد. چنانچه قاضی با بررسی مدارک و شواهد موجود به ارتکاب جرم یقین پیدا کند، زنا اثبات خواهد شد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.